Busseja, kaakaota ja to go- mukeja

Moi

Mä oon täällä taas :)

Ihan vaan puhumassa. Pölisemässä omiani.

Nyt kun oon alottanu lukion, niin oon joutunut myös kulkeen paaljon enemmän bussilla.

Ei siinä mitään. Mä tykkään kulkee bussilla. Välillä jos on siinä viiden aikaan vasta päässy bussiin ja edessä on vielä tunnin bussimatka kotiin niin kyllähän se ketä vaan vähän ketuttais. Mutta niinkun yleisesti katottuna mä tykkään bussimatkoista.

Kun mä oon bussilla matkustanu, niin oon huomannu tietyn laisia ihmistyyppejä busseissa. Mä myönnän tunnistavani itseni, joissain näistä. Mä oon varma että te harvat lukijatkin huomaatte tehneenne tätä joskus ite.

  1. Seisoskelija. Tää on se ihminen, joka kävelee bussiin ja pysähtyy siihen bussin keskellä olevan oven eteen seisoon. Ei siinä mitään ongelmaa oo, että jotkut ihmiset seisoo bussissa. Mutta tää ihminen päättää parkeerata itsensä suoraan siihen poistumis oven eteen sillälailla, että siitä ohi on lähes mahdotonta päästä ohi ja ulos bussista. 
  2. Puhelin. Tää ihminen on se, joka tulee bussiin, istuu alas, ottaa esiin kännykän ja soittaa jollekkin kaverilleen tai äidilleen tai jollekkin. Ihan sama kelle se puhuu tää ihminen puhuu jostain syystä tosi kovaan ääneen ja ihan koko matkan. 
  3. Posse. Tää on se kaveri porukka, jossa on 3-7 ihmistä. Ne on aina vallannu joko ne paikat missä on neljä niinkun silleen vastakkain tai sen takarivin jolla on viis penkkiä. Ja jos ne ei ollu päässy noille niin ne sit istuu kahelle puolelle keskikäytävää. Ja kun tää kaveriporukka tulee bussiin, mä nostan mun kuulokkeissa soivan musiikin voluumia ja laulelen siä hiljaa vaan että: "All my life. I don't want it perfect I just want a perfect mess. All this time. It's you you'll make it worth it. I'll take your worst and best" ja yritän olla ärsyyntymättä ittekseni siitä että muilla on hauskaa ja ite oon yksin. 
  4. Vilkuilija.(Okei tää on mä ihan liian usein) Tää on se tyyppi joka on menossa ekaa kertaa siihen suuntaan minne se bussi nyt ikinä meneekään. Se ei oo ihan varma, koska sen pysäkki on tulossa. Se vilkuilee vähän väliä koko ajan ulos ikkunasta ja yrittää löytää maamerkkejä, josta tietää missä mennään. Jos tää ihminen on ultra varovainen (niinkun mä) niin sillä on lisäks auki Google maps, josta se seuraa missä mennään ja kuinka monta bussipysäkkii on jäljellä ennen sen omaa. Sit kun se sieltä Google mapsistaan kattoo, että se jää seuraavalla se painaa heti stoppi nappia ja menee siihen oven eteen seisoon ihan liian aikasin. 
Siinä olikin sit kai kaikki mitä nyt tähän mennessä oon huomannu. 

Tän ei ollu tarkotus kuulostaa siltä, että mä vaan triggeröidyn yksin kotona ja jaan sen nettiin. Siltä se nyt vähän pääty kuulostaan mut joo...'

Kuten jo aiemmin sanoin niin mä oon ollut ite näistä varmaan kaikki joskus vahingossa ite tajuamattani mitä teen. 

Bussi matkustajista sit heti seuravaan asiaan. 

Lukion myötä mä oon myös alkanu juomaan kaakaaota paljon enemmän. 

Enkä nyt meinaa vaan kotona. Tarkotan et käyn kavereiden kanssa kahviloissa ja haen muuten vaan kahvilasta mukaan kaakaoo.

Jos ette usko niin mulla on kyllä todisteita: 



1. Puisto kahvila, Tampere. Artesaani kaakao 4,00e. Ei ollu mun mielestä hintansa väärti. Tai siis olihan se niinkun kaakaoo. Ja onhan kaakao hyvää. Tää nimenomainen kaakao vaan ei mun mielestä ollu niin hyvää. Siinä maistu liian vähän suklaa ja liian paljon maito.














2. Fazer kahvila, Helsinki, Stockmann. Kaakao noin 4,00e. Tää oli ihan super hyvää. Siis ah. Mutta sen joi silti aika nopeesti. Vaikka toi muki näyttää aika isolta niin ei se sit oikeesti ollutkaan kovin iso. Ja oli se nyt muutenkin vähän semmonen special occasion kaakao.














3. Happy Day cafe, Tampere. Kaakao kermavaahdolla ja suklaakastikkeella 4,00e. Tämä. Tässä. On. Aivan. Mahtavaa. Tää maistu niinkun niiiiiin hyvältä. Se oli oikeesti aika iso. Se maistu suuper suklaiselta. Ja siis sen paikan ilmapiiri oli vaan jotenkin niin mukava ja ihana. Ja siis kato tota esillepanoo.




4. Pala cafe, Tampere, Siperia. Iso vaahtokarkki kaakao mukaan 4,00e (opiskelijakortilla 3,60e muistaakseni). Siis tää on ollu jo pitkän aikaa mun lempi kaakaopaikka. Niiden kaakao on vaan niiin hyvää. Niillä on monia eri laisia mm. normikaakao, vaahtokarkkikaakao ja valkosuklaakaakao. Ja siis se valkosuklaakaakao on se, joka sai mut ihastuun tähän paikkaan. Sit maistoin tota vaahtokarkki kaakaoo ja olin silleen "Oh my god tää paikka on mahtava!!"











Tuli tosta mukaan otettavasta kahvikupista mieleen yks juttu josta sit puhun seuraavaks.

Mulla on nyt lukiossa (ja vähän ysiluokallakin jo) tullu semmonen olo että: "Vou... musta on tullu oikeesti jo nuori aikuinen"

Ekan kerran mä tajusin sen ysillä, kun olin kävelemässä linja-autoasemalle. Olin ollu just vahtimassa mun sillon 4- vuotiasta osa-aika siskoo (selitän termin myöhemmin... just go with it) ja mulla oli päällä pitkä takki ja hieno pipo ja huivi ja kaikki kun oli silleen aika kylmä koska oli syksy. Ja mä olin just käyny Pala cafessa ostamassa valkosuklaakaakaon ja kanniskelin sitä tommosessa to go- mukissa. Siinä kohtaa mä ajattelin et mä alan olla vanha. Mä en enään oo se pikkutyttö, joka pukeutu vaan pinkkiin ja leikki barbeilla.

Toisen kerran se fiilis tuli mulle tänään aamulla. Mä kävelin bussipysäkiltä koululle. Siinä mä vaan yhtäkkiä ajattelin että: "Hetkonen. Mä oon jo lukiolainen. Mä meen bussilla kouluun. Musta on tullu nuori aikuinen.

Se on siisti fiilis.

Kun saatte sen fiiliksen ekan kerran se on vaan jotenkin niin über ihana fiilis.

Siitä tulee tosi itsevarma olo.

Ainakin mulle tuli tänään aamulla.

Mut joo... nyt mä kiitän ja kumarran tältä erää kuulemiin te ehkä kaks lukijaa.

~Nipsu

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Novelli: Elisa

Kolumni: Seksuaalivähemmistöjen ylistäminen somessa aiheuttaa vihaa