Tarina: En kyllästynyt

Ilta on jo alkanut pimentyä, kun leikkikentältä kuuluu iloista puheen sorinaa. Kaksi nuorta istuvat leikkikentän keinuissa. "Mutta mä en ymmärrä miks sä et söis jos sulla on mahollisuus saada ilmaseks ruokaa" tyttö sanoo. Poika naurahtaa. "Ei kun oikeesti" tyttö toistaa naurahtaen. Hän siirtää lyhyitä hunajan värisiä hiussuortuvia takaisin korvansa taakse mutta ne putoavat heti takaisin tuon kasvoille. Poika katsoo tyttöä hymyillen. "En tiedä... en vaan tykänny siitä ruoasta" hän vastaa tytölle, jonka kirkkaat siniset silmät ovat kohdistuneet poikaan. Hetken he vain katsovat toisiaan suoraan silmiin hiljaisina. "Mä en voi edelleenkään uskoa että sä muutat niin kauas" poika sanoo totisena. Tyttö hymyilee pienesti. "No meillä on viellä koko kesä aikaa" tyttö sanoo. "Ja siinä ajassa sä varmasti kyllästyt muhun ja mun sekoiluihin. Niinkun kaikki muutkin kyllästy" hän jatkaa ja kääntää katseensa maahan. "Mä en vois kyllästyy suhun ikinä" poika sanoo hymyillen. Tyttö nostaa hymyilevän katseensa poikaan.

On muuttopäivä. Nuoret ovat tytön tyhjässä huoneessa. Hiljaisuus vallitsee huoneessa. "En kyllästyny" poika sanoo. "Mitä?" tyttö kysyy ja kääntää katseensa poikaan. "Sillon kesän alussa sanoit että mä kyllä kyllästyn suhun kesän aikana... niin en kyllästyny" poika selittää. Tytön kasvoille nousee hymy. "Et näköjään" hän sanoo. Poika hymyilee. "Mä en halua uskoa että me ei enään ikinä nähdä" poika sanoo ja tuon iloinen ilme muuttuu totiseksi. "Älä sano noin tai mä alan itkeen" tyttö vastaa ja tämän hymy hyytyy kyynelten alkaessa muodostua tuon silmiin. "Älä itke Hadley" poika sanoo ja vetää itkevän tytön halaukseensa. Hadley painaa kasvonsa pojan rintakehää vasten. "Hadley kuule..." poika sanoo hieman takellellen. "Niin" vastaa itkunsa lopettanut tyttö. Poika vetää syvään henkeä. "Hadley mä rakastan sua" poika sanoo viimein katsoen suoraan tytön sinisiin silmiin. "Ja mä en tarkoita ystävänä" hän lisää vielä hiljaa. Hymy leviää tytön huulille. "Mäkin rakastan sua Joey" Hadley sanoo. Poika hymyilee. Varoen hän kumartuu ja suutelee tyttöä. Tyttö vastaa suudelmaan ja Joey nostaa tämän syliinsä. Ja hetken ajan vain, he ovat ainoat ihmiset maailmassa ja kaikki on hyvin.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Novelli: Elisa

Kolumni: Seksuaalivähemmistöjen ylistäminen somessa aiheuttaa vihaa

Summer bucket list